Saturday 3 October 2015

Lelaki Wajib Tahu Tentang Tudung Wanita

Sebenarnya sudah lama juga aku terfikir tentang tudung ni. Kalau dulu pergi teman mak ke adik perempuan ke atau 'girlfriend' ke kedai tudung beli tudung semuanya nampak sama (semuanya tudung je). Itu untuk jiwa aku sebagai lelaki ni tapi kalau perempuan pula bawal lah, shawl lah, halfmoon lah dan berbagai-bagai jenis tudung lain.


Sampai sekarang aku masih tak boleh bezakan antara semua jenis-jenis  tudung tu. Yang nampak cuma 'tudung'. Hahaha. 'maybe'  lawak bagi aku. korang? fikir la sendiri. Tapi atas sebab untuk menghilangkan kecelaruan tudung ni aku berusaha untuk memahami jenis-jenis tudung. 


Sebab tu aku buat 'entry' kali ini pasal tudung. Harap bagi kaum lelaki diluar sana yang masih fikir tudung tu tudung macam diri aku dulu bolehlah berubah dan faham tudung tu bukanlah hanya sekadar tudung tapi tudung yang berjenis-jenis.


Hasil yang aku dapat setelah mentelaah pak cik 'google', apa yang aku boleh simpulkan di sini ialah tudung ada banyak jenis, antaranya korang boleh lihat gambar di bawah.


 1. Shawl/Selendang



2. Tudung Halfmoon



3. Tudung Sarung



4. Tudung Fareeda



5. Tudung Syria



6. Gaya Hana Tajima



7. Arab Look



8. Turban


9. Tudung Bawal



Semoga apa yang saya tulis ini dapat memberi manfaat kepada anda. Kalau ada jenis tudung yang tidak ada dalam senarai entry ini. Harap dimaafkan.

No comments:

Post a Comment